صفحه اصلی / سایر رسانه ها / نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید پوشاک ورزشی
ثبت نام در سایت
 
ترافیک دانلود از سایت اسپورت دانلود نیم بها محاسبه می شود
پوشاک ورزشی

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید پوشاک ورزشی

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که ورزش‌کردن در زندگیتان جای خوش کرده است و به یک عادت مرسوم در شما تبدیل شده است؟ پس اگر اینطور است قطعا هر چند وقت یکبار به فروشگاه‌های لباس ورزشی سر می‌زنید. علاوه بر نحوه تمرین و رژیم غذایی‌تان، لباس ورزشی نیز تاثیر بسزایی در نحوه عملکرد شما خواهد داشت. همه ما دوست داریم هنگام ورزش زیبا بنظر برسیم تا با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری به تمرینات خود بپردازیم. برای رسیدن به همه این فاکتور‌ها و رضایت از خود نیازمند لباس ورزشی مناسب با ویژگی‌هایی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

لباس ورزشی انتخابی شما باید تعریق و رطوبت را جذب نماید

این فاکتور مهم و اساسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هاست چرا که تمرین کردن با بدنی عرق کرده و مرطوب شما را از انجام حرکات با دامنه صحیح و تمام فشار عضلانی از سمت شما دور خواهد کرد و قطعا باعث خجالت شما به دلیل تعریق نیز خواهد شد لباس ورزشی انتخابی شما باید از پارچه‌ای با توانایی ورود و خروج هوا باشد تا از تعریق جلوگیری نموده و سبب خشک شدن بدنتان شود.

لباس‌های تنگ مانع اصلی حرکات شما

فرض کنید می‌خواهید حرکت سرشانه دمبل یا هالتر را اجرا کنید. این تمرین نیازمند حرکات دست و عضلات شما به سمت بالا می‌باشند. حال تصور کنید تیشرت انتخابی شما آنقدر تنگ و جذب می‌باشد که توانایی حرکت دستانتان را حتی به اندازه ۱۰ سانت ندارید. با این مثال عمق فاجعه لباس جذب را درک خواهید کرد. همانقدر که لباس ورزشی جذب بر روی حرکاتتان تاثیر گذار است لباس ورزشی گشاد هم دست و پا گیر انجام حرکات ورزشی شما خواهد شد. پس بخاطر داشته باشید که انتخاب یک لباس ورزشی مناسب می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در انجام صحیح حرکات ورزشی نماید.

موقعیت مکانی تمرینات در انتخاب لباس ورزشی تاثیرگذار است

قبل از تمرین موقعیت مکانی و آب و هوای محیط را سنجیده تا بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه بر آن نوع تمرین نیز مهم می‌باشد. برای مثال لباس بانوان در محیط پارک برای تمرینات هوازی با لباس در محیط پوشیده باشگاه بسیار تقاوت دارد اما این محدودیت برای آقایان به نسبت کمتر می‌باشد. سنجیدن موقعیت و دمای آن محیط نیز می‌تواند به شما هشدار لازم در نحوه انتخاب نوع لباس را دهد. برای مثال در محیط پارک با هواب نسبتا خنک انتخاب سویشرت ورزشی یا گرمکن ورزشی خیلی انتخاب عاقلانه‌ای نخواهد بود در این شرایط آقایان می‌توانند از تیشرت ورزشی و بانوان از مانتو و تونیک‌های زنانه استفاده نمایند. یکی از پیشنهاداتی که در جهت انتخاب لباس ورزشی مناسب برای شما خواهیم داشت برند اتم می‌باشد. برند اتم یکی از تولیدکنندگان مطرح تیشرت ورزشی در ایران بوده که توانسته با تولید لباس ورزشی مناسب با کیفیت بسیار بالا گامی بزرگ در راستای بالا بردن کیفیت پوشاک ورزشی بردارد. قالبا جنس تیشرت ورزشی اتم از پلی استر بوده که سبب می‌شود عروق و گرمای بدن از منافذ پارچه عبور نماید.

پوشاک ورزشی

کیفیت پوشاک ورزشی، شرط اول انتخاب هوشمندانه

سعی نمایید لباس ورزشی با کیفیت از فروشگاه‌های معتبر نظیر اتم خربدار کنید چرا که لباس‌های بی کیفیت در واقع یکبار مصرف هستند و در اثر فشار‌های ناشی از تمرین به‌سرعت آسیب خواهند دید. لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که پوشاک ورزشی نیازمند این است بعد از هر بار تمرین شسته شود تا از بیماری‌های پوستی جلوگیری شود. حواستان باشد که لباس ورزشی انتخابی می‌بایست از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بعد از شستن رنگش نرود و یا آن‌که مشکلی پیش نیاید تا غیرقابل استفاده شود. همانطور که دربالا به آن اشاره نمودیم برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه و خرید محصولاتی با کیفیت بالا می‌توانید روی انواع لباس ورزشی اتم حساب باز کنید.

لباس ورزشی انتخابی شما باید آنقدر راحت باشد که منجر به افزایش کارایی شما گردد.

با خرید پوشاک ورزشی تولید شده از پارچه با کیفیت از تعریق و عرق سوز شدن در هوای گرم جلوگیری کنید. پارچه‌های پلی‌استر به دلیل داشتن منافذ قابلیت عبور جریان هوا در لباس ورزشی را داشته و منجر به جلوگیری از تعریق شما خواهد شد. در ادامه به معرفی چند نمونه از انواع پارچه خواهیم پرداخت.

پوشاک ورزشی

انواع جنس پارچه‌های پوشاک ورزشی

الیاف سالم و طبیعی، آنتی باکتریال و ضد حساسیت، کشسانی و راحتی، شستشوی آسان و خشک شدن فوری، قابلیت جذب تعرق و دفع آن، تنوع در رنگ و سبک وزنی از مهم ترین ویژگی‌های پارچه پوشاک ورزشی می‌باشد. با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی هر کدام از پارچه ها بپردازیم:

۱- پارچه پلی استر 

پارچه پلی استر دارای خاصیت ضد آب و عایق رطوبت می‌باشد. این نوع پارچه به دلیل ویژگی‌هایی که به آن اشاره شد گزینه مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی سنگین که سبب تعریق بدن می‌شود می‌باشد. 

۲- پارچه بامبو

 پارچه بامبو دارای ویژگی‌هایی نظیر کشسانی، نرمی و دوام بالا، سازگاری با محیط زیست و خاصیت آنتی باکتریال می‌باشد که قابلیت تنفس بالایی دارد.

۳- پارچه نایلونی

پارچه نایلونی ضد آب، مقاوم و نسبتا ارزان می‌باشد اما نکته منفی آن قابلیت جذب عرق و تنفس پذیری کم می‌باشد.

 

در مطلب بالا تلاش داشتیم تا شما را با انواع پارچه و خاصیت هرکدام آشنا نموده و همچنین به نکاتی که نیاز است در هنگام خرید پوشاک ورزشی به آن دقت داشته باشید اشاره نماییم. همانطور که قبل‌تر هم به آن اشاره داشتیم انتخاب یک فروشگاه که محصولاتی با کیفیت ارائه نماید شاید کمی دشوار باشد اما ما به شما برند اتم را معرفی می‌نماییم. تولیدی پوشاک ورزشی اتم توانسته با تولید انواع پوشاک ورزشی با کیفیت بسیار بالا، گامی بزرگ در این صنعت را بردارد. برای مشاهده انواع محصولات می‌توانید به آدرس اینترنتی atomwear.ir مراجعه نمایید.

نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *